Ocak 24, 2020
lidar-kamyonlar

LiDAR Teknolojisi Uzun Yol Taşımacılığını Nasıl Güvenli Hale Getirebilir?

Ağır vasıtaların karıştığı trafik kazalarına römorkların da karışması, hem kentsel alanlarda hem de otoyollarda ağır kayıplara neden olmaktadır. Genellikle kamyonların arkasında bir römork varsa, normal otoyol hızından tamamen durdurmak için en az 130 metre mesafe gerekir. Zaman ve mesafe yeterli olmadığında, römorklar yol üzerinde herhangi bir şeyin üzerine yuvarlanma tehlikesi vardır.

Çekici sürücüleri, çok yüksek dayanıklılık ve yüksek eğitim standartlarına sahip, yetenekli sürücülerden oluşmak zorundadır, bu nedenle kazalara her gün binlerce kilometre kat ettikleri için her zaman ihmaller neden olmaz. ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın (DOT) en son verilerine göre, kayıplar yıllar içinde azalıyor ve otomotiv teknolojisindeki gelişmelerle, bunları tamamen ortadan kaldırmak imkansız değil. Bir araba veya başka bir araç aniden şerit değiştirir ve büyük kamyonun hemen önüne gelirse, en profesyonel ve deneyimli kamyon sürücülerinin güvenli bir şekilde durması gerçekten zordur. Burası, LiDAR’ın kaza olasılığını daha da azaltmada önemli bir rol oynadığı yerdir.

Çoğu ileri teknoloji ürünü araç, ilerideki engellere bakmak ve doğru bir çarpışma uyarısı ve otomatik acil frenleme için LiDAR veya diğer sensörleri kullanmaya başladı. Bu sensörlerin menzili ve kapasitesi nesnelerin boyutuna göre değişmekle birlikte, insan sürücülerden daha verimli ve güvenilirdir. LiDAR sensörlerinin uygulanması sadece önündeki engelleri veya barikatları tespit etmekle kalmaz, aynı zamanda kör nokta izleme, şerit değiştirme yardımı ve adaptif cruise control sağlar.

Ağırlıklı kamyon ve çekici kullanan taşımacılık şirketleri de karayollarını her zamankinden daha güvenli hale getirmek için ağır yük taşımacılığında LiDAR’ın potansiyelini kabul etti.

ABD merkezli Velodyne adlı girişim, birçok kamyon şirketi ile çalışan LiDAR şirketleri arasındadır. LiDAR’ın kamyon taşımacılığındaki bir diğer önemli avantajı, normal insan gözünün veya kameranın aksine, bin metreden fazla kapsamlı 360 derecelik bir görünüm sağlamasıdır. Örneğin, Velodyne’nin kamyon taşımacılığı için Lidar teknolojisi, gece veya düşük ışık koşullarında çalışan ve hatta sis ve yağmurdan görebilen kızılötesi lazerler kullanır.

Bir kamerada netleme ve yüksek çözünürlük sınırı vardır. Ancak bir LiDAR’da istenen çözünürlüğü elde etmek için gücü artırabiliriz. LiDAR, önümüzdeki nesnenin hızını, mesafesini ve boyutunu ölçmek için kameralar ve diğer sensörler üzerinde her gün puan alır. Ağır kamyonlarda, LiDAR genellikle yolun kuş bakışı görünümünü sağlayan bir yüksekliğe monte edilir.

Kapasitesi nedeniyle LiDAR, yoldaki yolda beş, altı araba ile fiziksel mesafeyi ölçebilir. Bu sadece zaman kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda doğru bilgi sağlar. LiDAR, yansımayı kullanarak mesafeyi ölçer ve bu nedenle önceden, otomobil hemen önündeyken fren lambalarına güvenmeden mesafeyi ölçebilir. Kazaların çoğu düşük durma mesafesi nedeniyle otoyollarda meydana gelir ve LiDAR ile bu tamamen sınırlıdır.

Tüm faydalarına rağmen LiDAR’ın kamyonlarda benimsenme hızını yavaşlatan bir sebep maliyet faktörüdür. Şu anda, kamyonlar için LiDAR sistemleri maliyetlidir, ancak birçok şirket, maliyetleri önemli ölçüde azaltacak ve daha fazla kamyon şirketini teknolojiyi benimsemeye yönlendirecek teknolojinin kitlesel olarak popülerleştirilmesi üzerinde çalışmaktadır.

Kaynak

Ömür Bilgili

Kıdemli Bilgisayar Mühendisi - GIS Geliştirici

View all posts by Ömür Bilgili →

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir